Bezbariérovosť v Oberbank

Iná, pretože:
robíme všetko pre to, aby sme pre vás odbúravali bariéry.

Vyhlásenie o zhode

Snažíme sa o bezbariérovosť a chceme pomáhať VŠETKÝM klientom tým najlepším možným spôsobom.


To platí

  • v komunikácii s klientami
  • v našej online prezentácii
  • v mobilných aplikáciách

 

Naša ponuka bezbariérových služieb (stav: jún 2025)

Tu nájdete prehľad našich opatrení na zlepšenie prístupnosti k produktom a službám:

Naše poradenské služby

Ponúkame poradenské rozhovory

  • v našich pobočkách Oberbank a tiež
  • online prostredníctvom služby Microsoft Teams, v rámci ktorej je možné využiť live titulky.

 

Školíme našich zamestnancov v oblasti privátnych klientov: Mali by byť schopní poskytnúť čo najlepšiu podporu klientom so zdravotným postihnutím.

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa bezbariérovosti v Oberbank, kontaktujte nás na bl@oberbank.sk.

Informácie o našich produktoch a službách

Tu nájdete informácie o našich produktoch a službách v jednoduchom jazyku (maximálne B2):

Platobné účty

Debetné karty
Spotrebiteľské úvery

Sporiace účty

Služby elektronického obchodu

Naša webová stránka

Oberbank zabezpečuje, aby jej online prezentácia spĺňala pravidlá Zákona o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby zo zdravotným postihnutím a platné normy pre bezbariérový prístup na webové stránky a do mobilných aplikácií.

 

Stav plnenia požiadaviek:

Naše webové stránky na mnohých miestach spĺňajú požiadavky WCAG 2.1 na úrovni zhody AA. Nasledujúce body predstavujú jednotlivé aspekty štyroch základných zásad bezbariérovosti. Dôležité opatrenia na umožnenie bezbariérového používania už boli implementované:

 

Vnímavosť

  • Čo už funguje dobre: Naše webové stránky majú predovšetkým vysoko kontrastné farby a prispôsobujú sa rôznym veľkostiam obrazoviek. Vizuálny obsah je väčšinou doplnený alternatívnymi textami.
  • Čo ešte zlepšujeme: Niektorý obsah, napr. grafické symboly a tabuľky, nie je pre používateľov čítačiek obrazovky jasne rozpoznateľný.

 

Ovládateľnosť

  • Čo už funguje dobre: Navigačné prvky a hlavné funkcie stránky sa už dajú ovládať pomocou klávesnice. Interaktívne prvky zvyčajne spoľahlivo reagujú na vstupy používateľa.
  • Čo ešte zlepšujeme: Navigácia pomocou klávesnice je v niektorých oblastiach obmedzená, napr. pri ikonách a formulároch. Chýbajú aj tzv. „preskakovacie odkazy“.

 

Zrozumiteľnosť

  • Čo už funguje dobre: Jazyk na webovej stránke je väčšinou jasný a vecný. Jeho používanie je štandardizované. Návštevníci sa v ňom ľahko orientujú aj bez predchádzajúcich znalostí.
  • Čo ešte zlepšujeme: Niektoré časti našich formulárov nie sú správne označené alebo zobrazujú nesprávny výstup do čítačiek obrazovky.

 

Robustnosť

  • Čo už funguje dobre: Webové stránky sú založené na moderných technológiách a sú pravidelne technicky aktualizované. Kód HTML je z veľkej časti validný, čo tvorí základ pre budúci bezbariérový vývoj.
  • Čo ešte zlepšujeme: Na niektorých miestach chýbajú ARIA role, ktoré umožňujú čítačkám obrazovky správne interpretovať štruktúru webovej stránky a pomáhajú používateľom s postihnutím získať prístup k informáciám, ktoré potrebujú, alebo sú problémy s čítačkami obrazovky, najmä vo formulároch.

 

Obsah, ktorý nie je bezbariérový

Pracujeme na tom, aby bola naša webová stránka bezbariérová. Počas poslednej revízie sme zistili niektoré oblasti, v ktorých môžeme ešte niečo zlepšiť:

  • Štruktúra a orientácia: Na niektorých stránkach nie je štruktúra obsahu pre používateľov čítačiek obrazovky vždy jasne rozpoznateľná. Napríklad niektoré nadpisy nie sú logicky usporiadané a niektoré prvky sú označené viackrát alebo nesprávne.
  • Formuláre: Niektoré formuláre majú nedostatočne označené polia alebo neexistuje mapovanie medzi vstupným poľom a popisom. To môže sťažovať používanie formulárov bez myši alebo pomocných programov.
  • Ovládanie pomocou klávesnice: Niektoré prvky, napríklad ikony v kalkulačke pôžičiek alebo vo funkcii vyhľadávania, sa v súčasnosti nedajú používať pomocou klávesnice. Okrem toho chýbajú takzvané "preskakovanie odkazy", pomocou ktorých by bolo možné priamo prejsť na hlavný/dôležitý obsah.
  • Kompatibilita s čítačkami obrazovky: V niektorých oblastiach nie sú informácie pre čítačky obrazovky vždy jasné alebo sa čítajú dvakrát. To môže viesť k nedorozumeniam.
  • Používanie na mobilných zariadeniach: V súčasnosti obmedzená funkcia priblíženia a pevný navigačný panel môžu zhoršiť ovládanie na mobilných zariadeniach. Najmä pre používateľov s obmedzeniami.

 

Tieto problémy berieme veľmi vážne a prijímame cielené opatrenia na vyriešenie týchto bariér.

 

Ďalšie kroky a zlepšenia

Pracujeme na tom, aby boli naše webové stránky bezbariérové. Za týmto účelom pravidelne testujeme, či sú splnené normy pre bezbariérovosť na internete.

V súčasnosti pracujeme na nasledujúcich zlepšeniach:

  • Čitateľnosť pomocou čítačky obrazovky
  • Ovládanie pomocou klávesnice
  • Zmena veľkosti stránok podľa potreby
  • Kontrast farieb
  • Neustále sa pridávajú popisy odkazov a obrázkov, ako aj alternatívne texty.

 

Vytvorenie vyhlásenia o bezbariérovosti

Toto vyhlásenie bolo aktualizované 17. 6. 2025. Vyhlásenie je založené na sebahodnotení vykonanom prostredníctvom internej kontroly pomocou nástrojov na testovanie prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím ako aj na základe overenia externými odborníkmi.

Ako sa môžeme stať ešte prístupnejšími?

V súčasnosti pracujeme na sprístupnení súborov PDF na našej webovej stránke, v Klientskom portáli a v mobilnej bankovej aplikácii. Súbory PDF budú čitateľnými pre čítačky obrazovky. Pracujeme aj na našich online žiadostiach. Prispôsobujeme aj náš Klientsky portál a našu mobilnú bankovú aplikáciu tak, aby spĺňali požiadavky na prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím (smernica WCAG 2.2, úroveň AA).


Vaša spätná väzba je pre nás dôležitá!

Pracujeme na tom, aby boli naše produkty a služby bezbariérové.
Ak máte návrhy na zlepšenie a/alebo narazíte na bariéry, kontaktujte nás e-mailom na adrese bl@oberbank.sk. Čo najpresnejšie opíšte potrebu zlepšenia a uveďte odkaz na príslušnú webovú stránku a/alebo dokument. Budeme vás informovať o zlepšeniach a tešíme sa na akúkoľvek spätnú väzbu.

 

Ak do dvoch mesiacov nedostanete uspokojivú odpoveď na svoju požiadavku, môžete sa obrátiť na Kanceláriu ombudsmana pre otázky týkajúce sa bezbariérovosti:

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb

Továrenská 2580, 811 09 Bratislava

e-podatelna@teleoff.gov.sk