Stratégia, ciele a kultúra Oberbank
Nadčasovo moderné hodnoty ako pevný základ: Hodnoty ako spoľahlivosť, stabilita a solídnosť tvoria odjakživa základ bankového obchodu.
Osem strategických cieľov Oberbank:
Na základe týchto hodnôt sformulovala Oberbank osem strategických cieľov, ktoré tvoria rámec pre dlhoročný nadpriemerne úspešný rozvoj:
1. Najvyšší cieľ: Zabezpečenie samostatnosti a nezávislosti
Len dosiahnutím tohto cieľa sa zabezpečí, aby Oberbank mohla vyvážene zohľadňovať záujmy klientov, zamestnancov a akcionárov. Od tohto cieľa sa následne odvíjajú všetky ostatné strategické ciele Oberbank.
2. Vysoká kvalita poradenstva pre firemných a privátnych klientov
Oberbank definuje firemných klientov (v prvom rade priemysel a SME segment) ako aj privátnych klientov ako dva rovnocenné piliere. Vo firemnom obchode sa Oberbank profiluje ako banka s vysokou zahraničnou kompetenciou, so špeciálnym know-how v otázkach investičného financovania a s ponukou alternatívnych foriem financovania ako equity a mezanínové financovanie. V privátnom obchode preukazuje Oberbank vysokú kvalitu a kompetenciu v službách v oblasti private banking a správe majetku na jednej strane a financovaní bývania na strane druhej.
3. Kontinuálny organický rast
Oberbank rastie organicky prostredníctvom zakladania nových filiálok. Cieľom expanzie je sprevádzať existujúcich klientov a získaním nových klientov sa podieľať na vysokom rastovom potenciáli atraktívnych regiónov.
4. Zameranie sa na správu rizika
Oberbank podstupuje len také riziko, ktoré vie zvládnuť vlastnými silami. Riziko by malo byť stabilizované na nízkej úrovni. Risk-Earning-Ratio by malo byť dlhodobo pod úrovňou 25 %, kvóta opravných položiek pod 0,7 %.
5. Zabezpečenie likvidity prostredníctvom vysokého stavu primárnych vkladov
Oberbank sa v celej svojej histórii snaží, aby mohla klientské úvery refinancovať klientskými vkladmi a inými dlhodobými refinančnými prostriedkami. Okrem toho existujú vysoké likviditné rezervy vo forme refinancovateľných cenných papierov resp. úverových pohľadávok. Súčasne má Oberbank otvorené linky financovania v širokej sieti bánk a u inštitucionálnych investorov.
6. Žiadne obchody mimo klientských obchodov
Oberbank nevykonáva takmer žiadne obchody mimo klientských obchodov. Oddelenie Global Financial Markets poskytuje predovšetkým služby v oblasti manažmentu úrokového a menového rizika pre klientov ako aj pre manažment aktív, pasív a likvidity banky.
7. Trvalý osobný rozvoj
Oberbank systematickým vzdelávaním zamestnancov dôsledne rozvíja ich odbornú a sociálnu kompetenciu. Manažérsky systém MbO a predpísané výkonnostné štandardy zabezpečujú pravidelnú spätnú väzbu.
8. Zabezpečenie konkurencieschopnosti pomocou racionálnych procesov
Efektívne nastavenie všetkých procesov, racionálne podnikové štruktúry, prebiehajúce racionalizačné projekty a presun zdrojov z administrácie do obchodu umožňujú neustále zlepšovanie výnosnosti a konštantne dobré ukazovatele rentability.
Stavajúc na týchto základoch vytvorila Oberbank Kódex správania („Code of Conduct“), ktorý obsahuje hlavné línie obchodnej politiky a minimálne štandardy pre správanie sa spoločnosti Oberbank a osoby konajúce v jej mene.
Bankové zásady
S našimi službami pomáhame - radou a činom – ľuďom a firmám pri uskutočňovaní ich cieľov - a to už po celé generácie.
Nezávislosť
Staviame všetko na zachovaní nezávislosti. Len tak môžeme robiť rozhodnutia samostatne. Garanciami nezávislosti sú stabilná akcionárska štruktúra, naša výnosová sila a partnerstvo v skupine 3 bánk (3 Banken Gruppe).
Princíp regionality
Sme regionálna banka v srdci Európy, so sídlom v Linci a filiálkami v Rakúsku a Nemecku, v Česku, Maďarsku a na Slovensku.
Princíp stálosti
Rastieme vlastnými silami a nepodstupujeme riziká, ktoré by ohrozili našu nezávislosť.
Zodpovednosť
Preberáme spoločenskú zodpovednosť - ako zamestnávateľ, ako partner regionálnych podnikov a podporovateľ v oblasti sociálnych, kultúrnych a športových podujatí.
Kompetencia
Staráme sa a radíme našim klientom vo všetkých finančných záležitostiach - predovšetkým ale v situáciách, ktoré vyžadujú intenzívnu starostlivosť a poradenstvo.
Vášeň
Kompetencia, spoľahlivosť a osobný kontakt nám zaručujú dôveru našich klientov. A my ideme ešte ďalej - našou angažovanosťou a vytrvalosťou.
Naše hodnoty
Vzťah
- Otvorenosť
Otázky, pochvala alebo kritika - sme vždy ľahko dosiahnuteľní a urobíme si radi čas na výmenu názorov. Pozorne počúvame a odpovedáme otvorene a úprimne.
- Blizkosť
Uprednostňujeme osobný kontakt. Hovoríme a konáme ako rovný s rovným a orientujeme sa pritom na potreby ľudí.
- Transparentnosť
Naše rozhodnutia sú zrozumiteľné, naše správanie je odhadnuteľné. Tým podporujeme porozumenie a posilňujeme vzájomnú dôveru.
- Férovosť
Pohlavie a vek pre nás nepredstavuje žiadny rozdiel. Staviame na výkon a kompetentnosť a rovnaké šance pre ženy a mužov, pre mladých i starších.
Úspech
- Obozretnosť
Máme na zreteli stále celok. Ciele klientov a firmy staviame nad ciele oddelení a osobné ciele.
- Rozhodnosť
Či už vlastné alebo bankové rozhodnutie - vďaka plochej hierarchii robíme rozhodnutia rýchlo a preberáme za ne zodpovednosť.
- Silná realizácia
"To sa nedá ...", to u nás takmer neexistuje. Hľadáme riešenia, chopíme sa iniciatívy a využívame zodpovedne naše možnosti.
Perspektíva
- Príležitosť
Vytvárame možnosti, aby mohli ľudia a firmy rozvinúť svoj potenciál - adekvátne ich a naším schopnostiam a cieľom.
- Kompetencia
Veríme v schopnosti našich zamestnancov. Preto vyžadujeme a podporujeme ich odborný a osobný rozvoj.
- Zvedavosť
Zvedavosť je to, čo nás poháňa. Sme otvorení všetkému novému.